Beautytips - mascara

Jag vet inte hur det gick till, men jag prenumererar på nåt slags mejl som kommer ut varje vecka tror jag, där det finns ett skönhetstips! Tänkte jag kunde sprida det vidare ut till er i en "Beautytips" kategori. Det är på engelska, så ursäkta om översättningen skulle råka bli lite Svengelsk xD

Den här gången blir det ett mascaratips, hur du bäst applicerar mascaran för fyyylliga och tjooocka fransar ;)

1.
Dra av överflödig mascara på kanten av flaskan, så att det inte är för mycket färg på borsten. Sätt borsten så långt in på fransraden det går, och dra borsten försiktigt fram- och tillbaka åt sidan, så att fransarna separeras.

2. Stryk långsamt på mascara, från rötterna och ut. Låt torka i några sekunder och lägg sen på ett lager till.

3. Avsluta med att måla på lite extra allra längst ut, för att förlänga så mycket som möjligt.

- - -

Själv använder jag L'Oréals Double Extension Waterproof - ger riktigt mycket volym och är säker om man skulle få för sig att ta ett spontandopp en vacker sommardag :)


Kommentarer
Postat av: misslyyckad '

sv: haha det är inte moteveringen som är svår, men att faktiskt gå ut & göra sakerna också ! haha det är ju lätt att säga ja måste gå morron & kväll, men sen göra det, är en annan sak :)

2008-06-11 @ 20:53:38
URL: http://misslyyckaad.blogg.se/
Postat av: misslyyckad '

det går nog bra :)

2008-06-11 @ 21:50:01
URL: http://misslyyckaad.blogg.se/
Postat av: Ebba

Visst är dom! Typ sötast på jorden!

2008-06-11 @ 22:46:34
URL: http://klatsch.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Sötnosen heter:
Kom ihåg mig?

Sötnosens e-mail: (bara jag kan se den)

Sötnosens blogg:

Sötnosen tycker:

Trackback
RSS 2.0