Nästan hemma

HEEEEEEEEEEEY ÄLSKKLINGAAAR fyyyjfaan vad drygt det har varit att inte kunna blogga!!!

Just nu sitter jag pa pappas hotell i Schweiz, nere i lobbyn och har suttit här i snart 3 timmar tror jag, x) Jag hade tillgang till dator i Frankrike, men det var knappt.. Safort jag lyckades fraga om jag kunde fa lana datorn sa stod tanten jag bodde hos och kollade pa, haha, pa allt jag gjorde.. :S Sen var de franska tangentborden helt körda, sa det hade inte gatt i alla fall.

Veckorna i Frankrike var UNDERBARA. Jag bodde i värsta gulligaste huset, vitt med ljusbla fönster och grindar, sa typiskt medelhavshus ni vet. Jag delade rum med en annan svensk tjej, Magge fran Stockholm <3 I samma hus bodde även 2 tyskar, haha helt konstiga^^. I samma hus, fast vaningen under, där min och Magges "mammas" sons familj bodde typ, bodde en till svensk och en österrikare. Agnes hette den svensken ;)
Huset lag kanske 700 meter fran havet, men den stranden som allt EF-folk drog till lag en halvtimmes promenad iväg. Jag tror seriöst att vi gick... kanske 8 km varje dag, i tre veckor. Vi gick till skolan, till stranden, hem fran stranden, till stan, hem fran stan... Men tur var väl det, annars hade vi ärligt talat rullat hem till Sverige. Frankrike vet inte vad fibrer är. Vi at liksom 2 baguetter var, varje dag, och glass och crepes och gud vet vad. Har nog gatt upp i vikt ända. Och min hy är en ren jävla katastrof!!! Har aldrig haft problem med finnar, och nu har jag finnar och skit överallt, till och med pa ryggen. Uuueh! xD

I alla fall, dagarna spenderade vi först i skolan fran 9 till 12. Jobbit med skola pa sommarlovet jaa, men det var chill :) Pa resan till Frankrike träffade jag Elin, Eyla och Svante sa dom umgicks jag med de första dagarna. Det myllrade in folk fran en massa länder, Finland, Norge, Danmark, Schweiz, Italien, Spanien, Tyskland, Österrike mfl. Via Magge blev vi även kompisar med Stockholmarna :) Sa vi var väl en 15 stycken som lag och schteeekte pa stranden varje dag efter skolan. Första dagen brände jag nästan bokstavligt talat röven av mig. Men sen blev det bättre ;)

Det var as-förbjudet med alkohol o sant, saklart.. Meeen wtf ingen brydde sig, sa vi köpte en vattenpipa som vi satt och rökte pa stranden varje kväll, sa sjukt mysigt :D Det kom även nagra söta fransmän och hälsade pa, bla. Oliviere. Söt som fa, inte san jobbig som bara var ute efter sex. Vi drack champagne och rosevin med dom haha, mysigt värre!
En kväll kom dock var svenska ledare till oss när vi satt och rökte, muahaha! Svante stackarn, han fick all skit eftersom han satt och pilla med den när alla andra var lite överallt... Han fick skriva pa kontrakt, och massa sant och var jättenära pa att bli hemskickad, men det löste sig som tur var x)

Sen den 14:e vart det ju Frankrikes nationaldag, och da smällde dom raketer pa stranden :D
Jag och älskade Elin skulle ga och köpa kebab, haha sicken upplevelse assa! x) Vi stod och trängdes i det lilla franska gatuköket, pa varsin sida om disken typ, för vi visste inte riktigt vart man skulle sta.. Brevid mej star en kille, och börjar prata med mig. Elin fattar ju inte vad han sa för hon stod ju en bit iväg, men sen kom hon. Haha, han bah "Ooh you're beautyful, blabla, what are you gonna do tonight?" Vi bah "Smoke waterpipe on the beach!" Han bah "Aha, can I come with you, I have some very good smoke, you like passing out!" HAHA, knarkis. Sen börja han som stod i kiosken flörta med oss ocksa, vi bah "Give us our fucking kebab xD !!" Sen fick vi typ en gratis..

Assa det hade varit sa mycket enklare att blogga lite varje kväll o sa, för det är svart att sammanfatta 3 veckor i ett enda inlägg :( Men jag kommer kunna skriva varje kväll nu :D

Förresten, jag är ju i Schweiz :D Det är sahär att pappsen ville köra runt och visa mig lite mer av Schweiz, jag är ju liksom 50 % schweizare ju. Sa han hämtade mig i Nice i mandags, sen akte vi till Italien och sa, och nu idag kom vi till pappas hotell som ligger en liiten bit utanför Bern. Imorgon eller pa fredag ska jag aka in och shoppa lite i Bern :) Kanske lägger in bilder fran heeeela resan nagon kväll, om det gar =) Nu ska jag upp pa rummet, hörs babes! <3<3<3<3<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Sötnosen heter:
Kom ihåg mig?

Sötnosens e-mail: (bara jag kan se den)

Sötnosens blogg:

Sötnosen tycker:

Trackback
RSS 2.0